Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VLIV REZIDENČNÍ SUBURBANIZACE NA DOPRAVU A JEHO REGULACE ÚZEMNÍMI PLÁNY VE VÝCHODNÍM ZÁZEMÍ PRAHY
Sagač, Roman ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Košík, Michal (oponent)
Jedním z nejčastěji zmiňovaných negativních efektů suburbanizace je vliv na dopravu. Noví obyvatelé zázemí dojíždí každý den do centra městského regionu za prací, popř. i službami. Na rozdíl od původních obyvatel využívají ve větší míře jako dopravní prostředek osobní automobil. To způsobuje vysoké dopravní zatížení na silnicích (zejména radiálního směru), které na to nebyly projektovány. Zřetelným následkem jsou časté dopravní zácpy během dopravních špiček. Tento problém je možné řešit různými opatřeními. Práce se zaměřuje pouze na jednu skupinu opatření, a to nástroje územního plánování. V kontextu Prahy, kde se v uplynulých 20 letech extrémně rozvíjí suburbánní výstavba, je problém a jeho řešení ještě složitější. Tlak na využití území v zázemí města je vyšší než v Západní Evropě, kde proces suburbanizace probíhal pozvolna delší dobu. Územní plánování navíc bylo dotčeno změnami veřejné správy (vznik krajů), které se dotkly i jeho nástrojů. Práce proto modeluje vliv rezidenční suburbanizace na dopravu a prověřuje, zda jsou nástroje na jeho regulaci dostatečné nebo hrozí, že se doprava změní v bariéru rozvoje. Na základě zjednodušeného modelu dopravy je odhadnuto, jak vysoký podíl měla dojížďka nových obyvatel zájmového území ve východním zázemí Prahy na zvýšení intenzit dopravy se započtením...
VLIV REZIDENČNÍ SUBURBANIZACE NA DOPRAVU A JEHO REGULACE ÚZEMNÍMI PLÁNY VE VÝCHODNÍM ZÁZEMÍ PRAHY
Sagač, Roman ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Košík, Michal (oponent)
Jedním z nejčastěji zmiňovaných negativních efektů suburbanizace je vliv na dopravu. Noví obyvatelé zázemí dojíždí každý den do centra městského regionu za prací, popř. i službami. Na rozdíl od původních obyvatel využívají ve větší míře jako dopravní prostředek osobní automobil. To způsobuje vysoké dopravní zatížení na silnicích (zejména radiálního směru), které na to nebyly projektovány. Zřetelným následkem jsou časté dopravní zácpy během dopravních špiček. Tento problém je možné řešit různými opatřeními. Práce se zaměřuje pouze na jednu skupinu opatření, a to nástroje územního plánování. V kontextu Prahy, kde se v uplynulých 20 letech extrémně rozvíjí suburbánní výstavba, je problém a jeho řešení ještě složitější. Tlak na využití území v zázemí města je vyšší než v Západní Evropě, kde proces suburbanizace probíhal pozvolna delší dobu. Územní plánování navíc bylo dotčeno změnami veřejné správy (vznik krajů), které se dotkly i jeho nástrojů. Práce proto modeluje vliv rezidenční suburbanizace na dopravu a prověřuje, zda jsou nástroje na jeho regulaci dostatečné nebo hrozí, že se doprava změní v bariéru rozvoje. Na základě zjednodušeného modelu dopravy je odhadnuto, jak vysoký podíl měla dojížďka nových obyvatel zájmového území ve východním zázemí Prahy na zvýšení intenzit dopravy se započtením...
Prosazování ochrany kulturních hodnot v procesech územního plánování - územní plán
Dienstbier, Filip ; Pouperová, Olga ; Vícha, Ondřej
Nástroje územního plánování jsou klíčovými nástroji ochrany a prosazování soukromých i veřejných zájmů v území. To vyplývá z jejich komplexní povahy, hierarchického uspořádání územně plánovací dokumentace a závaznosti pro navazující procesy rozhodování o území. Ani ochrana kulturních památek a památkově chráněných území, zakotvená v zákoně o státní památkové péči, není myslitelná bez důsledného prosazování památkových hodnot v procesech územního plánování. To je úloha nejen orgánů územního plánování, ale zejména orgánů památkové péče v postavení tzv. dotčených orgánů a odborné organizace státní památkové péče – Národního památkového ústavu. Metodika poskytuje orgánům památkové péče, ale i dalším zainteresovaným subjektům a orgánům, srozumitelnou oporu pro jejich vystupování v procesech územního plánování, konkrétně v procesu pořizování územního plánu, s cílem účinného a úspěšného prosazování zájmů památkové péče. Zvláštní pozornost je věnována procesu pořizování územního plánu jednak vzhledem k nejvyšší četnosti této územně plánovací dokumentace, jednak s ohledem na zapojení největšího počtu orgánů památkové péče na nižších článcích organizace státní správy (krajských úřadů a zejména obecních úřadů s rozšířenou působností).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Nožnosti kultivace komerčních zón v okrajových částech sídel
Šabata, Ondřej
Zpracování tématu možností kultivace komerčních zón v okrajových částech sídel se skládá ze dvou základních částí. Teoretického průzkumu, pomocí kterého dochází k vymezení řešené problematiky, objasnění jejího vzniku, vývoje a souvislostí a praktického zpracování návrhu konkrétní modelové situace demonstrující poznatky vyplývající z teoretické části. Práce na základě literárního přehledu uvádí základní historické momenty při vzniku a vývoji okrajových částí sídel až po jejich masivní přerůstání do krajiny. V této souvislosti je zmíněn i vznik územního plánování a jeho souvislosti, které se pak promítají do problematiky plánování a typologie. Ta je popsána a demonstrována pomocí vybraných příkladů v poslední části literárního přehledu. Další část práce se zabývá výběrem lokality a aplikováním získaných poznatků na konkrétním území nákupního centra Černá Pole v městské části Brno-sever. Postup vypracování je popsán v metodice práce, na kterou navazuje analýza území, východiska a popis řešení. Text je doprovázen fotografiemi území, případně inspiračními zdroji při utváření navrhovaných řešení. V závěru práce je shrnuta celá problematika výstavby a kultivace komerčních zón a jejich začlenění do kontextu sídla a krajiny, včetně navrhnutí konkrétních řešení eliminujících soudobé problémy. V přílohové části práce jsou uvedeny výkresy, týkající se vlastního návrhu.
Analýza vývoja krajiny
Kotulková, Katarína
Úkolem bakalářské práce je rozanalyzování města Skalica a její přilehlého okolí na bázi získaných pramenů, které jsou dostupné na katastrálním úřadě, stavebním úřadě, obecním úřadě, v Záhorském muzeu, archivu, knihovně a jiné. Těmito prameny jsou staré i současné mapy, fotografie, letecké snímky, knihy, spisy. Na základě shromažďování a utřídění dostupných materiálů je vypracován popis přírodních, historických či kulturních podmínek a následné vytvořen přehled změn, které v dané krajine nastaly. Důsledkem analýzy jsou návrhy změn, které by mohly v dané lokalitě přinést změny z pozitivního hlediska. Závěrem bylo zjištěno, že krajina výraznější a radikálnější změnou neprošla.
Rozvoj města Chebu v kontextu vývoje ploch brownfields
Hakr, Pavel
Bakalářská práce se zabývá objekty brownfields nacházejících se na území města Chebu a jejich dopadem na rozvoj území města. Cílem práce je identifikovat tyto brownfields a analyzovat jak jejich vývoj, tak i vztah města k těmto objektům. Součástí práce je i charakteristika města Cheb včetně stručného vývoje v období posledních patnácti let. Obě části jsou následně diskutovány se smyslem navržení možných řešení k efektivnějšímu využití dosud neregenerovaných objektů a areálů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.